گروه تولیدی پاد جامه عصر

به وبسایت گروه پادجامه عصر خوش آمدید

تفاوت لباس فرم اداری خانم ها و آقایان

تفاوت لباس فرم اداری خانم ها و آقایان

قصد دارید برای کارکنان اداره خود یک لباس فرم مناسب تهیه کنید؟ می خواهید با تفاوت لباس فرم اداری خانم ها و آقایان بیش تر آشنا شوید؟ همان طور که می دانید امروزه برای هماهنگی بیش تر بین کارکنان در همه اداره ها، شرکت ها و یا حتی فروشگاه ها از این نوع لباس ها استفاده می کنند. کسب و کار های مختلف با این کار خود را به بقیه معرفی کرده و تلاش می کنند تا هماهنگی لازم را بین اعضا نشان دهند. با پادجامه مرکز فروش لباس کار ایمنی همراه باشید

لباس فرم اداری زنانه و مردانه

برای بررسی تفاوت لباس فرم اداری خانم ها و آقایان خوب است ابتدا کمی راجع به اهمیت استفاده از این لباس ها صحبت کنیم. این نوع لباس ها ایمنی لازم را در حین کار فراهم نموده و باعث یکدست شدن اعضای یک اداره می شوند. در نتیجه می توانند در افزایش حس همکاری بین کارکنان موثر بوده و به افراد حس با ارزش بودن بدهند. افراد با توجه به نوع محیط کاری خود، نمونه مناسبی از این لباس ها را تهیه کرده و خریداری کنند.

به طور مثال افرادی که با آتش و حرارت بالا سرو کار دارند باید از نمونه های ضد حریق این نوع لباس ها استفاده کنند. کسانی که در مناطق سردسیر مشغول به فعالیت هستند باید نمونه های پشمی و بسیار ضخیم این لباس ها را انتخاب کنند. نکته ای که در همه این نوع لباس ها باید رعایت شود، راحت بودن آن ها می باشد. این لباس ها باید دارای سایز و اندازه مناسبی بوده و فرد هنگام پوشیدن آن ها کاملا راحت باشد.

تفاوت لباس فرم اداری خانم ها و آقایان
لباس فرم اداری خانم ها و آقایان

چند تفاوت لباس فرم اداری خانم ها و آقایان

برای بررسی تفاوت لباس فرم اداری خانم ها و آقایان باید بدانید که این دو نوع لباس از نظر های مختلفی با هم متفاوت می باشند. با این که در یک اداره همه افراد باید نمونه های ست و هماهنگی از این لباس ها را به تن کنند اما باز هم تفاوت هایی میان انواع مردانه و زنانه آن ها وجود دارد. مهم ترین تفاوت هایی که بین این دو نوع لباس می توان مشاهده کرد عبارتند از:

  • اندازه و فرم لباس

معمولا نمونه هایی از این لباس ها که برای آقایان دوخته می شوند مدل و برش متفاوتی داشته و بزرگ تر و گشاد تر هستند. از طرفی این نوع لباس ها راسته بوده و دارای هیچ برش یا مدل خاصی نیستند در حالی که نمونه های زنانه این لباس ها در قسمت کمر تنگ تر شده و برای اندام خانم ها متناسب هستند.

  • رنگ لباس کار

رنگ پارچه هایی که برای نمونه های مردانه این لباس ها انتخاب می شوند معمولا مشکی، سورمه ای و یا خاکستری هستند. این در حالی است که خانم ها رنگ های شاد تری مانند بنفش، کرم، آبی کم رنگ و … را بیش تر برای این کار می پسندند. البته در بسیاری از اداره ها این لباس ها همگی یک رنگ هستند و از این نظر تفاوت چندانی با هم ندارند.

  • طراحی لباس کار

مدل های زنانه این لباس ها ساده تر بوده و هیچ گونه تزئینات اضافی ندارند، این در حالی است که در نمونه های مخصوص خانم ها ممکن است نگین کاری، روبان و یا گلدوزی هایی در برخی از قسمت ها مشاهده کنید.

  • نوع لباس

معمولا آقایان برای رفتن به فضا های شغلی خود از انواع مختلفی از این لباس ها استفاده می کنند که عبارتند از:
کت و شلوار های اداری
بلوز و شلوار اداری
تی شرت و شلوار
انتخاب نوع این لباس ها به قوانین حاکم بر اداره بستگی دارد و این مسئولین هستند که مشخص می کنند کارکنان چه نوع لباسی بپوشند. خانم ها نیز با توجه به نظر مدیریت اداره خود می توانند مدل های مختلفی از مانتو شلوار بپوشند. البته در برخی از مشاغل مانند پزشکی، آشپزی و آزمایشگاه از لباس کار های یکسره استفاده می کنند.

راهنمای خرید لباس فرم اداری زنانه و مردانه

حال که با تفاوت لباس فرم اداری خانم ها و آقایان آشنا شدید، خوب است بدانید که در زمان خرید این محصولات باید نکاتی را مد نظر قرار داده و به آن ها توجه کنید.

  • توجه به دکمه های لباس

در زمان خرید به این نکته توجه داشته باشید که نوع دکمه و محل قرار گیری آن در نمونه های زنانه و مردانه این لباس ها با هم تفاوت دارد. معمولا این دکمه ها در مدل های زنانه در سمت چپ قرار گرفته و در مدل های مردانه سمت راست است.

  • شیک و زیبا بودن

از آن جایی که افراد ساعت ها این نوع لباس ها را به تن کرده و به انجام امور مربوطه می پردازند، باید کاملا شیک و زیبا باشند. از این رو شما باید در زمان خرید به تمیزی برش، دوخت و مدل لباس ها توجه کرده و نمونه هایی را انتخاب کنید که ظاهر مناسبی داشته و فرد با پوشیدن آن ها خوش استایل تر می شود.

  • جنس پارچه

از آن جایی که افراد هر روز از این نوع پوشاک استفاده می کنند، این لباس ها باید با استفاده از پارچه های مرغوب و با کیفیتی دوخته شده باشند. از این رو نمونه هایی را انتخاب کنید که به راحتی چروک نشده و نیازی به اتو کشیدن مداوم نداشته باشند. از طرفی دوام بالایی داشته و با شستشو های متوالی خراب نمی شوند.

  • رنگ و مدل

بهتر است که این نوع لباس ها در رنگ های تیره تری تولید شوند تا چرک تاب تر بوده و کم تر به شستشو نیاز داشته باشند. از طرفی مدلی را برای این لباس ها انتخاب کنید که کاملا مدرن بوده و بسیار به روز باشند. از این رو به مدل یقه ها، سرجیب و سر آستین ها توجه کرده و نمونه هایی را انتخاب کنید که مدل شیک و مناسبی داشته باشند.

فرق پوشش فرم‌ اداری‌ زن ها و آقایان
لباس فرم اداری خانم ها و آقایان
کلام آخر درباره تفاوت لباس فرم اداری خانم ها و آقایان

با بررسی تفاوت میان لباس فرم اداری خانم ها و آقایان متوجه شدید که این دو نوع لباس در عین حال که به یکدیگر شبیه هستند، تفاوت هایی با هم دارند. این لباس ها در مدل و برش، رنگ، سایز و اندازه و طراحی با هم متفاوت هستند. اگر قصد خرید یک نمونه مناسب از این لباس ها را دارید حتما به این تفاوت ها توجه کرده و نمونه هایی را انتخاب کنید جنس پارچه، کیفیت برش و دوخت مناسبی داشته باشد.

سوالات متداول درباره تفاوت لباس فرم اداری خانم ها و آقایان

1-قیمت لباس فرم های اداری بر چه اساس تعیین می شوند؟
این نوع لباس ها را بر اساس جنس پارچه به کار رفته، متراژ پارچه، دستمزد خیاط، برند تولید کننده و … قیمت گذاری می کنند.

2-آیا باید لوگو اداره و یا شرکت نیز بر روی لباس فرم درج شود؟
بله، بهتر است که برای تبلیغات بیش تر لوگو و یا آرم شرکت را بر روی جیب سمت راست گلدوزی کنید.

3-بهتر است لباس فرم ها را به صورت تک رنگ تولید کرده و یا در دو رنگ مختلف بدوزند؟
امروزه نمونه هایی که از ترکیب دو رنگ تولید می شوند جذابیت بیش تری داشته و پر طرفدار تر هستند. معمولا سر آستین و لبه جیب و یا یقه را با یک رنگ دیگر می دوزند.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید