گروه تولیدی پاد جامه عصر

به وبسایت گروه پادجامه عصر خوش آمدید

لباس کار زنانه با لباس کار مردانه فرق دارد؟

لباس کار زنانه با لباس کار مردانه فرق دارد؟

در دنیای امروز زنان پا به پای مردان در اجتماع حضور داشته و فعالیت می کنند. از این رو نیاز است که لباس کار هایی مخصوص خانم ها نیز تولید شده و مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از افراد می پرسند که لباس کار زنانه با لباس کار مردانه فرق دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که قطعا این دو نوع لباس کار دارای تفاوت هایی هستند. هر دو این لباس کار ها برای حفظ ایمنی و راحتی پرسنل تولید می شوند اما باید تفاوت های جزئی میان این دو وجود داشته باشد. معمولا این لباس ها سبب متحدالشکل شدن اعضا می شوند و در نتیجه حس هماهنگی و همکاری را میان افراد افزایش می دهند اما بهتر است که تفاوت هایی میان لباس کار زنانه و مردانه وجود داشته باشد تا افراد احساس راحتی بیش تری داشته باشند. برای شناخت این تفاوت ها کافیست که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا لباس کار زنانه با لباس کار مردانه فرق دارد؟

برخی افراد می پرسند که لباس کار زنانه با لباس کار مردانه فرق دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که همه لباس کار ها فارغ از جنسیت افراد باید با شرایط کاری شما مطابقت داشته باشند و بتوانند ایمنی لازم را برای فرد ایجاد کنند. همچنین لباس ها باید دقیقا با سایز و اندازه افراد مطابقت داشته باشد تا افراد هنگام پوشیدن آن ها راحت باشند. یا حتی این سوال به ذهن افراد می سد که چرا لباس کار باید بپوشیم؟ ما در ادامه به صورت کامل در این باره صحبت می کنیم.

لباس کار زنانه با لباس کار مردانه چه تفاوتی دارد؟
لباس کار زنانه با لباس کار مردانه چه تفاوتی دارد؟

در عین حال لباس کار های مردانه باید تفاوت هایی با لباس کار زنانه داشته باشد. مهم ترین تفاوت های میان این دو لباس کار عبارتند از:

سازگار با عرف و هنجار های اجتماعی

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که سبب تفاوت میان لباس کار های زنانه و مردانه می شود، همین مورد است. در جوامع اسلامی برای خانم ها لباس هایی بلند تر و گشاد تر انتخاب می کنند و معمولا پارچه هایی ضخیم تر برای این کار استفاده می شود. تا خانم ها از این طریق بتوانند راحت تر در جامعه حاضر شوند و کم تر مورد توجه قرار گیرند.

شیک و زیبا بودن

با توجه به این که خانم ها به مدل و نحوه برش و دوخت لباس ها توجه خاصی دارند، لباس کار انتخابی برای این افراد باید کاملا شیک و زیبا باشد. برای این کار باید پارچه هایی با ترکیب رنگ زیبا انتخاب شده و با برش و دوختی بسیار تمیز و مناسب تولید شده باشد.

رسمی بودن

در محیط های رسمی مانند اداره ها، بانک ها و مراکز آموزشی لباس کار مخصوص بانوان باید کاملا رسمی و جدی باشد این در حالی است که لباس کار آقایان در این محیط ها از انعظاف بیش تری برخوردار است.

تفاوت در دکمه ها

معمولا نوع، شکل و محل قرار گیری دکمه در این دو نوع لباس متفاوت می باشد. معمولا لباس هایی که برای خانم ها دوخته می شوند دارای دکمه های ظریف تر و زیباتری هستند و دکمه ها را در سمت چپ لباس نصب می کنند این در حالی است که برای تهیه لباس آقایان این دکمه ها را در سمت راست دوخته و از نمونه هایی بزرگ تر و خشن تر استفاده می کنند.

مناسب با محیط کار

از آن جایی که خانم ها از قدرت جسمانی کم تری نسبت به آقایان برخوردار هستند باید لباس کار هایی کامل ایمن و بسیار مناسب داشته باشند.

بررسی تفاوت های لباس کار زنانه و مردانه

بررسی تفاوت های لباس کار زنانه و مردانه

برای پاسخگویی به سوال لباس کار زنانه با لباس کار مردانه فرقی دارد؟ باید بگوییم که لباس کار ها در اصل همگی با یک هدف مشترک ساخته می شوند اما از آن جایی که استایل بدن خانم ها و آقایان با هم تفاوت دارند،این عامل منجر به تفاوت در لباس کار آن ها نیز می شود. همان طور که می دانید فرم بدن و شکل ظاهری خانم ها با آقایان کاملا متفاوت می باشد. در نتیجه برش و دوخت این دو نوع لباس کار کامل با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به طور مثال:

1.اندازه شانه ها یا دور کمر و باسن خانم ها و آقایان کاملا با هم متفاوت می باشد و این امر سبب می شود تا نحوه برش و دوخت لباس کار آن ها نیز با یکدیگر متفاوت باشد و ازجمله تفاوت های لباس کار زنانه و مردانه است.در نتیجه سایزبندی لباس ها با هم متفاوت می باشند و یک سایز خاص از این دو نوع لباس اندازه های مختلفی دارد.

لباس کار زنانه و مردانه

2.  از طرفی در شرکت های تولیدی، آقایان هستند که پشت دستگاه ها قرار می گیرند و به لباس های سرهمی و یکسره احتیاج دارند.

3. خانم ها در این مراکز بیش تر در محیط های اداری و مشاغل امن تر مشغول به کار می شوند. از این رو مدل لباس های یکسره و یا دوبنده برای خانم ها هیچ گونه کاربردی نداشته فقط برای آقایان استفاده می شود.

4.  در ایران خانم ها باید حتما از مقنعه در محیط های کاری استفاده کننده و مانتو شلوار بپوشند تا از این طریق بتوانند برجستگی های بدن خود را پوشش دهند.

5.  آقایان به پوشش سر احتیاج ندارند و در مواقع ضروری از کلاه ایمنی استفاده می کنند.همچنین با کت و شلوار و یا لباس های دو تکه در محیط کاری حاضر می شوند. حتی می توانند با پیراهن های مختلف در محیط های اداری حاضر شوند اما لباس فرم خانم ها در این محیط ها همواره یکسان بوده و نمی توانند بعضی روز ها آن را تغییر دهند.

کلام آخر

شاید تا به حال از خود پرسیده باشید که آیا لباس کار زنانه با لباس کار مردانه فرق دارد؟ در پاسخ به این سوال شما باید بگوییم که قطعا تفاوت هایی میان این دو نوع لباس وجود دارد. نوع و نحوه قرار گیری دکمه ها، مدل و برش لباس ها، جنس پارچه و سایزبندی لباس ها کاملا با یکدیگر متفاوت می باشد. از آن جایی که استایل بدن خانم ها با آقایان متفاوت می باشد لباس کار آن ها نیز با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. علاوه بر آن در جوامع اسلامی لباس کار زنانه باید آزاد تر و بلند تر باشد و به خوبی بتواند مو و برجستگی های بدن خانم ها را پوشش دهد.

سوالات متداول

1.آیا همه لباس کار های زنانه و مردانه با هم متفاوت هستند؟
بله، حتما لباس کار های آتش نشان ها و مشاغل خاص نیز به گونه ای طراحی و تولید می شوند که برش و سایز بندی آن ها متفاوت باشد.
2.لباس کار زنانه و مردانه در کشور های اروپایی نیز با هم متفاوت است؟
بله، در این کشور ها نیز برش، سایز بندی و مدل لباس ها با یکدیگر تفاوت دارد و زنان و مردان لباس کار هایی مخصوص به خود را به تن می کنند.
3.برای تهیه لباس کار زنانه بیش تر از چه پارچه هایی استفاده می کنند؟
این نوع لباس ها را بیش تر با پارچه هایی ضخیم تر از ترگال و تترون تولید می کنند که معمولا راه بافتش به صورت کج می باشد.

امتیاز دهید post

3 thoughts

دیدگاهتان را بنویسید