گروه تولیدی پاد جامه عصر

به وبسایت گروه پادجامه عصر خوش آمدید

انواع لباس کار

لباس کار چیست؟

یکی از مهم ترین آیتم های حفاظت فردی در محیط کار، به عنوان یک پوشش سراسری از بدن فرد در مقابل آسیب های محل کار محافظت می کنند. استفاده از لباس کار در محیط های کاری که احتمال آسیب دیدگی وجود دارد ضروری است. 

گروه پادجامه عصر با دانش فنی متخصصان مجرب خود پارچه آنتی استاتیک مناسب برای صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را تولید کرده است. این پارچه High-Tech با ترکیبی از الیاف پنبه / پلی استر، با طی نمودن استانداردهای مختلف ثبت اختراع شده است.

این الیاف ها موجب می شوند که شدت آسیب دیدگی کاهش پیدا کند و این لباس ها بتوانند انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان دهند. جنس پارچه لباس کار می تواند ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی و گاهی اوقات نیز این لباس ها از الیاف شیمیایی و صنعتی ساخته می شوند.

مجموعه پادجامه در زمینه تولید انواع لباس کار فعالیت میکند. در این بخش از مطلب قصد داریم برخی از تولیدات این مجموعه را به شما عزیزان معرفی کنیم.

انواع مدل های لباس کار

انواع لباس کار پادجامه

لباس کار ضد جرقه و ضد قوس الکتریکی پادجامه

لباس ضد جرقه یکی از انواع لباس کارهای پادجامه است که متریال مخصوص مورد استفاده در آن می تواند به خوبی در مقابل برق گرفتگی از بدن شخص محافظت کند. ساختار این لباس به شکلی است که همانند یک سد محکم در مقابل نفوذ الکتریسیته ساکن عمل کند.

خرید این لباس کار برای مکانهایی با احتمال تولید بار الکتریکی در اثر مالش لباس فرد پوشنده الزامی است. تجمع بار الکتریکی ساکن ایجاد شده بر روی لباس و تخلیه ناگهانی آن باعث ایجاد جرقه می‌شود.

این جرقه در مواردی که گازهای قابل اشتعال، مواد منفجره و مواد شیمیایی وجود دارند، توانایی ایجاد آتش سوزی و احتراق را دارد که به دلیل ساختار مولکولی این الیاف، کارکنان در مقابل حوادث ناگوار محافظت می شوند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این لباس کار این است که در محیط های مرطوب باعث خنثی شدن جریان برق می شود. این ویژگی احتمال برق گرفتگی در این محیط ها را تا حد زیادی کاهش می دهد.  برخی افراد مانند برقکاران باید از این نوع لباس ایمنی استفاده کنند تا بتوانند بدون هر گونه استرسی کار خود را انجام دهند.

لباس کار مهندسی یکی از انواع لباس های ایمنی است که در جهت فعالیت افراد در پروژه های مهندسی تولید می شود. این نوع لباس های ایمنی دارای انواع مختلفی هستند که یکی از آن ها مدل دو تیکه است. همانطور که از نام این مدل مشخص است از دو بخش تشکیل می شود. استفاده از این نوع لباس بسیار راحت است.

نوع دیگر لباس کار مهندسی یکسره است. این مدل بسیار محبوب است و به صورت دو بنده و یک تکه می باشد. در این مدل پیراهن و شلوار به یکدیگر متصل هستند. در این نوع لباس کار مهندسی میتوان به راحتی آزادی عمل داشت. از این مدل به وفور در کارخانجات و صنایع مرتبط با ساخت و تولید استفاده می شود.

لباس کار مهندسی پادجامه

لباس کار نسوز

لباس کار نسوز از دیگر تولیدات پادجامه است. این نوع لباس در برابر حرارت و آتش مقاومت بسیار خوبی دارد. از این نوع لباس کار میتوان در محیط های خطرناک با دمای بالا استفاده کرد. این نوع لباس ها از متریالی ساخته می شوند که در مقابل حرارت و آتش بسیار مقاوم هستند. این محصول به دلیل ساختاری که دارد به سادگی ذوب نمی شود و به بهترین شکل از بدن شخص محافظت میکند.

بهترین لباس نسوز لباسی است که دارای قابلیت عدم انتشار شعله باشد. این ویژگی موجب می شود که در صورت تماس پیدا کردن با آتش بتواند آن را کنترل کند و مانع از گسترش حریق شود. این نوع لباس باید مطابق با استانداردهای حرارتی مربوطه ساخته شود تا بتواند بهترین سطح ایمنی را ارائه دهد.

از دیگر تولیدات پادجامه در حوزه لباس کار میتوان به لباس جوشکاری اشاره کرد. افرادی که به شغل جوشکاری مشغول هستند باید از لباس های مناسب این کار استفاده کنند. این لباس ها می توانند از بدن آن ها در مقابل آسیب های ناشی از جوشکاری محافظت کنند.

پیش از خرید لباس جوشکاری باید مطمئن شوید که این لباس از تمام استانداردهای ایمنی برخوردار است. متریال به کار رفته در ساخت لباس جوشکاری باید به شکلی باشد که بتواند در برابر حرارت و پوسته های آتش از خود مقاومت کافی نشان دهد.

لباس کار جوشکاری

نکات مهم در زمان استفاده از لباس کار

مدل های لباس کار

  • اندازه لباس کار باید متناسب با سایز و بدن شما باشد.
  • در محیط های صنعتی که عموما کارگران در نزدیکی دستگاه ها کار می کنند باید از لباس های چسبیده به بدن استفاده شود. باید توجه داشته باشید که لباس دچار پارگی نشده باشد.
  • تا حد امکان نباید همراه با لباس کار قطعه ای مانند زنجیر آویزان کنید یا از ساعت استفاده نمایید.
  • لباس کاری که برقکاران و جوشکاران استفاده می کنند باید از جنس نارسانا باشد. از آن گذشته باید فاقد هر گونه فلز مانند دکمه و زیپ باشد.
  • افرادی که در محیط کار با عوامل شیمیایی و گاز سر و کار دارند باید از لباس کارهای غیر قابل نفوذ استفاده کنند.
  • در محیط های کاری که مواد قابل احتراق و گرد و غبار وجود دارند استفاده از لباس های لبه دار و جیب دار توصیه نمی شود به دلیل اینکه امکان باقی ماندن این مواد در لبه های لباس وجود دارد.
  • اگر در محیط کار مجبور به بالا زدن آستین لباستان هستید بهتر است از لباس های آستین کوتاه استفاده کنید.

نکات مهم در زمان خرید لباس کار

به دلیل اهمیتی که لباس های کار برای ایمنی افراد دارند در خرید آن ها باید دقت زیادی به خرج دهید. در ادامه نکاتی را ذکر میکنیم که می توانند به شما در داشتن انتخابی هوشمندانه تر کمک کنند.

1-توجه به سایز لباس کار

اولین موردی که باید در زمان خرید لباس کار به آن توجه کنید سایز آن است. حتما لباسی را انتخاب کنید که متناسب با سایز شما باشد. انتخاب لباس های بیش از حد کوچک یا بزرگ سطح ایمنی را کاهش می دهد. اگر لباس را بیش از اندازه بزرگ انتخاب کنید تمام بخش های بدن شما را به درستی پوشش نمی دهد. استفاده از لباس کوچکتر نیز باعث ایجاد حس کلافگی در شما می شود و اجازه نمی دهد به طور آزادانه فعالیت کنید.

2-نوع متریال بکار رفته در پارچه

جنس لباس کار نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ساختار لباس کارهای استاندارد از الیاف طبیعی استفاده می کنند. استفاده از این الیاف ها مزایای بسیاری دارد. الیاف طبیعی باعث می شوند که هوا راحت تر در لباس جریان پیدا کند و شما بدون کلافگی می توانید به فعالیت بپردازید.

3-رنگ لباس کار

بهتر است لباس کاری را انتخاب کنید که رنگ آن ثابت باشد به دلیل اینکه این لباس ها در مدت های طولانی استفاده می شوند و باید مرتب شستشو داده شوند. اگر رنگ لباس ثابت نباشد پس از مدتی حالتی رنگ و رو رفته پیدا میکند. افرادی مانند رفتگران که عمده فعالیتشان در شب ها است باید رنگی را انتخاب کنند که در تاریکی به خوبی قابل رویت باشد.

4- توجه به تولید کننده لباس کار

با وجود تولید کننده های بسیاری که در این زمینه فعالیت می کنند توصیه میکنیم پیش از خرید تحقیقات لازم را در مورد مجموعه مورد نظر انجام دهید. خرید از تولید کننده لباس کار مطمئن به شما این اطمینان را می دهد که بتوانید نوع باکیفیت این لباس ها را تهیه کنید. خرید این محصولات به صورت اینترنتی نیز امکانپذیر است. برای خرید آنلاین این لباس ها نیز باید به سایت های معتبر در این زمینه مراجعه کنید.

 

قیمت لباس کار چگونه محاسبه میشود؟

عوامل بسیاری هستند که می توانند در قیمت لباس کار موثر باشند. در ادامه مهم ترین این عوامل را بیان میکنیم:

  • نوع لباس کار

مهم ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت لباس کار نوع آن است. همانطور که میدانید این لباس ها در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. هر یک از آن ها نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. هر لباس مختص محیط کاری خاصی است و باید در همان محیط استفاده شود. قیمت های این محصولات نیز با یکدیگر متفاوت است. بر اساس نوع لباس کاری که انتخاب میکنید قیمت آن تعیین می شود.

  • مجموعه تولید کننده

مجموعه های بسیاری هستند که در زمینه تولید لباس کار فعالیت می کنند. واضح است که این مراکز بر اساس هزینه های تولید خود قیمت های متفاوتی را برای این لباس ها در نظر می گیرند. شرکت های معتبر که لباس های باکیفیتی را تولید می کنند عموما قیمت های بالاتری را برای محصولات خود در نظر می گیرند. برخی از مراکز نیز ممکن است از متریال بی کیفیت در تولیدات خود استفاده کنند و آن ها را با قیمت های پایین تری ارائه دهند.

  • نوع دوخت

دوخت لباس کار نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت به شمار میرود. همانطور که دوخت سایر لباس ها اهمیت دارد دوخت این نوع لباس ها نیز بسیار مهم است. لباس هایی که دارای دوخت های باکیفیت تری هستند قیمت های بالاتری نیز دارند. دوخت باکیفیت و محکم باعث افزایش طول عمر لباس می شود به ویژه در مواقعی که افراد در شرایط سخت کار می کنند یا فعالیت های فیزیکی زیادی دارند. در این شرایط باید دوخت لباس به شکلی باشد که در محیط های سخت کاری و در اثر فعالیت های فیزیکی باز نشود.

  • تعداد تیراژ

تعداد تیراژ سفارش نیز می تواند در قیمت لباس کار تاثیر داشته باشد. اگر شما این لباس ها را با تیراژ بالا سفارش دهید قطعا نسبت به سفارش به صورت تکی برایتان به صرفه تر تمام خواهد شد. خرید عمده لباس کار تا حد زیادی باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود.

لباس کار
انواع لباس کار
جمع بندی درباره خرید و قیمت لباس کار

در این مطلب مسائل پیرامون لباس کار را مورد بررسی قرار دادیم. کیفیت و جنس این لباس ها از اهمیت زیادی برخوردار است تا قادر باشند در مقابل عوامل آسیب زننده محیطی مقاومت خوبی از خود نشان دهند. در زمان انتخاب این محصولات باید دقت زیادی به خرج دهید و تا حد امکان از مراکز معتبر خرید کنید. ساختار این لباس ها باید به صورتی باشد که بتوانند به بهترین شکل از بدن شما در مقابل خطرات و آسیب های محیط کار محافظت کنند.

اگر قصد خرید بهترین لباس کارها با قیمت های مناسب را دارید کافیست با ما از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

برخی از مشتریان ما

سوالات متداول درباره لباس کار

  • بله، شما عزیزان می توانید انواع لباس کار را با بهترین کیفیت از مجموعه ما خریداری کنید.
  • تنفس پارچه و بافت استاندارد از عوامل مهمی هستند که باید در زمان خرید لباس کار به آن ها توجه کرد. تبادل هوا در لباس و عرق نکردن بیش از حد مانع از ایجاد کلافگی و خستگی در زمان کار می شود و کیفیت کار را افزایش می دهد.
  • الیاف طبیعی دارای ویژگی های بسیاری هستند که از میان آن ها میتوان به مواردی مانند طول عمر بالا، لطافت زیاد، کیفیت خوب و تنفس استاندارد اشاره کرد.