گروه تولیدی پاد جامه عصر

به وبسایت گروه پادجامه عصر خوش آمدید

می‌توان لباس کار را اتوکشی کرد؟

می‌توان لباس کار را اتوکشی کرد؟

شاید تا به حال از خود پرسیده باشید که می‌توان لباس کار را اتوکشی کرد؟ در پاسخ به این سوال که ذهن شما را درگیر کرده است باید بگوییم که لباس کار ها را در انواع و مدل های مختلفی تولید می کنند. هر یک از این لباس ها با استفاده از پارچه های متفاوتی تولید شده است و همین امر سبب می شود تا پاسخ های مختلفی برای سوال شما وجود داشته باشد. معمولا بر اساس نوع و جنس پارچه به کار رفته در این لباس ها می توان شرایط اتوکشی را تعیین کرد. از این رو برای یافتن پاسخ سوال خود کافیست که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا می‌توان لباس کار را اتوکشی کرد؟

معمولا همه افراد تمایل دارند تا بسیار شیک و مرتب در اجتماع حاضر شوند و برای رفتن به محل کار نیز همین خواسته را دارند. از این رو باید همواره لباس کار هایی تمیز و مرتب داشته باشند، کفش های خود را واکس زده و موهایشان را مرتب کنند. لباس ها نقش مهمی در استایل شما دارند و می توانند در خوش اندام تر و مرتب نشان دادن شما بسیار موثر باشند. از این رو همه افراد تمایل دارند که لباس کار خود را اتوکشی کرده و سپس آن را بپوشند. اکثر لباس کار ها به گونه ای طراحی و تولید شده اند که قابل اتوکشی هستند و به راحتی می توان آن ها را اتو کرد.
فقط کافیست که یک میز اتوی مناسب داشته باشید، لباس را بر روی میز پهن کرده و با درجه حرارت مناسبی اتوکشی کنید. درجه حرارت هر لباس کار با توجه به نوع پارچه ای که در تولید آن به کار رفته است تعیین می شود و نمی توان همه پارچه ها را با شرایط یکسانی اتوکشی کرد.

لباس کار هایی که به اتوکشی احتیاج ندارند!

لباس کار هایی که به اتوکشی احتیاج ندارند!

برای پاسخگویی به سوال آیا می‌توان لباس کار را اتوکشی کرد؟ باید بگوییم که برخی از لباس کار ها به اتوکشی احتیاج ندارند. در حقیقت بافت پارچه آن ها به گونه ای است که زیاد چروک نمی شوند و بعد از شستشو و خشک شدن، به راحتی می تواند بدون اتوکشی از آن ها استفاده کنید. در شرایطی که بخواهید بیش از حد شیک و مرتب به نظر برسید نیز کافیست که یک اتوکشی کم و ملایم داشته باشید زیرا به سرعت صاف و مرتب می شوند. اکثر لباس کار هایی که بدون اتوکشی می توان از آن ها استفاده کرد با استفاده از پارچه هایی تهیه شده اند که عبارتند از:

  • پارچه جین
  • پارچه ویسکوز
  • پارچه پوپلین
  • پارچه مرسریزه
  • پارچه کشمیر
  • پارچه لیوسل

پارچه های بدون اتوکشی

اکثر این پارچه ها بسیار کم چروک می شوند و اگر بلافاصله پس از شستشو آن ها را آویز کنید، کاملا صاف می شوند و به اتوکشی نیاز ندارند. معمولا اکثر لباس های اداری و کارگران فعال در پای دستگاه ها را با استفاده از این پارچه ها تولید می کنند. معمولا افراد در این مشاغل به سرعت لباس هایشان کثیف می شود و باید مرتب شسته شوند. با توجه به این که نیازی به اتوکشی ندارند، می توانند گزینه های مناسبی برای این نوع مشاغل باشند.

شرایط اتوکشی لباس کارها

در پاسخ به سوال می‌توان لباس کار را اتوکشی کرد؟ گفتیم که تقریبا همه لباس کارها قابل اتوکشی هستند. فقط درجه حرارتی که برای اتوکش هر یک از آن نیاز دارید متفاوت می باشند، از طرفی برخی از آن ها برای اتوکشی به یک پارچه نخی نازک احتیاج دارند. به این صورت که باید پارچه را بر روی لباس کار پهن کنید و سپس کار اتوکشی را آغاز نمایید. همه پرسنل بیمارستان ها و مراکز درمانی، کارمندان اداره ها و مراکز آموزشی و فعالان در صنایع و معادن مختلف هنگام حضور در محل کار لباس مناسبی بر تن می کنند و همه این لباس ها نیز قابل شستشو و اتوکشی هستند. اما در دنیای پر مشغله امروزی اتو کردن همیشه لباس کار ها امری سخت و وقت گیر می باشد.

شرایط اتوکشی لباس کارها

از طرفی افراد در محل کار فعالیت های مختلفی انجام می دهند که سبب چروک شدن لباس ها می شوند. از این رو بهتر است لباس کار ها به گونه ای انتخاب شوند که کم تر چروک شوند و نیازی به اتوکشی مداوم نداشته باشند. امروزه پارچه های ضد چروکی روانه بازار شده اند که دارای بافت کشسانی مناسبی هستند و چروک نمی شوند. هنگام جمع شدن، تا خوردن و یا مچاله شدن، جمع نشده و در نتیجه شکلی شلخته و نا مرتب به خود نمی گیرند. الیاف پلی استر، نایلونی و آکریلیک از جمله موادی هستن که به پارچه ها افزوده می شوند و از چروک شدن آن ها جلوگیری می نمایند. پارچه های نانو نیز نسل جدیدی از این متریال ها هستند که برای تولید برخی از لباس کار ها استفاده می شوند و نیازی به اتوکشی ندارند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا به سوال آیا می‌توان لباس کار را اتوکشی کرد؟ پاسخ دهیم و به شما بگوییم که اکثر این لباس ها قابل اتوکشی هستند. فقط کافیست که هنگام اتو کردن آن ها به نوع پارچه توجه کنید و بر اساس آن با درجه مناسبی اتوکشی کنید. همچنین در شرایطی که نیاز باشد می توانید یک پارچه نخی نازک بر روی لباس کار پهن نموده و سپس فرآیند اتوکشی را آغاز کنید. امروزه اکثر این لباس ها را با استفاده از پارچه هایی تولید می کنند که کم تر چروک می شوند و بعد از شستشو به اتوکشی احتیاج ندارند. تنها کافیست که لباس را بلافاصله پس از شستشو آویزان کنید تا بعد از خشک شدن بدون نیاز به اتوکشی بتوانید از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

1.مزیت اتوکشی لباس های کادر درمان چیست؟
شاید این لباس ها نیز پس از شستشو نیازی به اتوکشی نداشته باشند اما برای مرتب شدن پرسنل و همچنین از بین رفتن باکتری و ویروس ها با دمای بالای اتو بهتر است که حتما پس از شستشو اتوکشی شوند.
2.برای جلوگیری از برق افتادن لباس کار ها حین اتوکشی چه اقداماتی باید انجام دهیم؟
برای این کار باید بر روی لباس کار خود یک پارچه نخی نازک پهن کنید و درجه اتو را بیش از حد زیاد نکنید.
3.آیا لباس کار های یکبار مصرف نیز می توان اتوکشی کرد؟
این نوع لباس ها باید پس از هر بار استفاده دور ریخته شوند و نیازی به شستشو و یا اتوکشی آن ها نیست.

 

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید