گروه تولیدی پاد جامه عصر

به وبسایت گروه پادجامه عصر خوش آمدید

راهنمای خرید لباس کار آنتی استاتیک

لباس کار پوششی است که برای محافظت از افراد در حین کار استفاده می‌شود. این لباس‌ها برای قسمت‌های مختلف و شغل‌های گوناگون ساخته‌ شده است. لباس کار برای مشاغل مختلف ساختمانی، کشاورزی و صنعتی تولید شده و روانه بازار شده که برای کاهش خطرات احتمالی در هنگام کار پوشیده می‌شود. این خطرات می‌تواند آتش‌ سوزی، برق‌ گرفتگی، ضربه، بریدگی و آلودگی شیمیایی باشد و یکی از همین لباس‌های کار که برای محافظت پوشیده می‌شود، لباس کار آنتی استاتیک است. ما در ادامه راجع‌ به کاربردهای لباس کار آنتی استاتیک با شما صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید.

محصولات لباس کار آنتی استاتیک

معرفی لباس کار آنتی استاتیک:

لباس کار آنتی استاتیک که زیر شاخه لباس‌های کار موجود در بازار است، از پارچه داکرون و الیاف مصنوعی تشکیل شده‌ است. این لباس در دمای بالا و در مواجهه با اسیدها و حلال‌های شیمیایی مقاوم بوده و در رطوبت نیز کارآیی کافی از خود نشان می‌دهد. این روپوش در خدمات پتروشیمی، آتش‌ نشانی، مهندسی و الکتریکی قابل استفاده است زیرا بدن در مقابل مواد شیمیایی و شوک الکتریکی، به‌ تنهایی مقاوم نبوده و سریعاً آلودگی را به خود جذب می‌کند. استفاده از این لباس در شرایط نام‌ برده، باعث می‌شود تا شوک الکتریکی خنثی شده و مواد شیمیایی نیز به بدن نفوذ نکند. گفتنی است که لباس کار آنتی استاتیک، یک رسانای الکتریکی است در خود ۶ درصد الیاف و ۹۴ درصد پلی استر دارد. این محصول دارای کمترین میزان دوخت بوده تا از درز دوخت‌ها، مواد و ذرات به بدن نفوذ نکنند.

انواع لباس کار آنتی استاتیک:

لباس کار آنتی استاتیک در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلف تولید شده‌ است که هر فرد بسته به نیاز خود بتواند آن را خریداری کند. این انواع عبارت‌اند از:

لباس کار سرهمی آنتی استاتیک:این لباس کار معمولا در محیط‌های کلین روم پزشکی و کار با مواد اولیه خوراکی، پوشیده می‌شود. این لباس کار کاملا استریل و محافظ بدن افراد مختلف و با کمترین درز می‌باشد.

روپوش پزشکی آنتی استاتیک:
لباس‌های پزشکی آنتی استاتیک، معمولا به دو صورت کت بلند و کت کوتاه در بازار وجود دارند.

لباس کار بلوز شلوار آنتی استاتیک با کلاه:
این لباس معمولا برای رشته‌های مهندسی و در صنعت برق کشی استفاده می‌شود. لازم به ذکر است اگر شما به وجود جیب در لباس کار خود نیاز دارید، می‌توانید قبل‌ از دوخت، به تولید کننده سفارش دوخت جیب را بدهید. این‌ جیب‌ها معمولا برای لباس‌های پزشکی و مهندسی برق دوخته می‌شود. از طرفی اغلب این لباس کارهای آنتی استاتیک، در ساختار خود زیپ یا دکمه داشته که کاملا کیپ شده تا علاوه‌ بر پوشانندگی کامل، ذرات گرد و غبار، به آن‌ها نفوذ پیدا نکند.

نحوه حذف الکتریسیته ساکن توسط لباس کار آنتی استاتیک:

لباس کار آنتی استاتیک از نخ‌های خاصی بافته شده که بارهای الکتریکی را حذف کرده و یا آن‌ها کاهش می‌دهد. این حذف الکتریسیته، از طریق وجود منافذ باز بر روی این لباس بوده زیرا این پارچه ها، درصد کربن بیشتری نسبت‌ به پلیمر داشته و باعث می‌شود مقاومت آن در برابر الکتریسیته، به میزان کشش و دمای وارده به لباس، وابسته باشد.

کاربردهای لباس کار آنتی استاتیک:

لباس کار آنتی استاتیک که یک لایه محافظ در برابر مواد مضر است، در مشاغل مختلف مثل صنایع دارویی، صنایع غذایی، صنایع الکترونیک، سازمان آتش‌ نشانی، تجهیزات آزمایشگاهی، اتاق عمل، سالن‌های رنگ، سالن‌های بسته‌ بندی، لباس کار در کلین روم‌ها، شرکت نفت، شرکت گاز، شرکت حمل‌ و نقل، شرکت‌های مهندسی، شرکت‌های گاز و مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

 

مزایای استفاده از روپوش آنتی استاتیک:

از لباس کار آنتی استاتیک به دلیل وجود مزایای بسیاری در اغلب مشاغل و حرفه‌ها استفاده می‌شود. این مزایا عبارت‌اند از:

  • داشتن الیاف کربن در ساختار لباس کار
  • قابلیت مقاومت در برابر گرمای زیاد
  • مقاومت در برابر اتوکلاو
  • دارای قابلیت شستشو
  • داشتن طول عمر بالا
  • حفظ استحکام خاصیت آنتی استاتیک بعد از شستشو
  •  راحتی و سبکی در هنگام استفاده
  • قابل استفاده در طرح و رنگ‌های متفاوت بسته به سلیقه مشتری
  •  قابل‌ استفاده در مکان‌های مختلف
  • قابل‌ استفاده در سایز بندی‌های متفاوت
  • حفظ استحکام در برابر مواد اسیدی
  • حفظ مقاومت در برابر مواد قلیایی و شیمیایی
  • قابلیت استفاده در ساعات متمادی در طول روز
  • جلوگیری از تجمع بارهای الکتریکی و خطرات احتمالی

چگونگی تبدیل یک پارچه ساده به آنتی استاتیک:

پارچه‌های ساده برای اینکه به پارچه آنتی استاتیک تبدیل شوند تا بتوان با آن لباس کار آنتی استاتیک را دوخت، باید از مواد رسانای سطح فیبر به‌ وسیله‌ عملیات نخ ریسی کامپوزیت استفاده کرد. با توجه به لایه مقاومتی موجود در فیبر، می‌توان پلی استر خالص ضد الکتریسته را از پارچه‌ معمولی استخراج کرده و آن را به پارچه آنتی استاتیک تبدیل کرد. لازم به ذکر است که همه تولید کنندگان نمی‌توانند پارچه آنتی استاتیک تولید کنند، زیرا تولید این پارچه تجهیزات مناسب و حساسیت‌های کاربری خود را می‌طلبد. شرکت ما یکی از بهترین تولید کنندگان این محصول در بازار است که لباس کار آنتی استاتیک را  با قیمت مناسب به شما عرضه می‌کند.

سخن پایانی:

گفتیم که لباس کار آنتی استاتیک، در حرفه‌های مختلفی که با مواد مضر شیمیایی، الکتریسیته، ضربه، مواد قلیایی و داروها سر و کار دارد، استفاده می‌شود.به دلیل وجود کاربردهای لباس کار آنتی استاتیک، این لباس کار،با قیمت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. شما برای خرید لباس کار آنتی استاتیک با قیمت مناسب و با کیفیت بالا، می‌توانید به وب سایت ما مراجعه کنید. مشاوران ما همواره آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم خود می‌باشند.

سوالات متداول درباره کاربردهای لباس کار آنتی استاتیک:

1.آیا می‌توان درخواست دوخت سفارشی لباس کار آنتی استاتیک را به سایت شما داد؟
بله. شما می‌توانید لباس کار آنتی استاتیک خود را با سایز مناسب خود سفارش دهید. از طرفی هم می‌توانید از تولید کنندگان ما، درخواست اضافه کردن جیب را هم داشته باشید. البته بهتر است که شما قبل از سفارش لباس کار آنتی استاتیک به سلیقه‌ خود، با مشاوران این حوزه مشورت کنید تا مبادا لباس کار سفارشی شما، روند کاریتان را دچار اختلال کند.
2.آیا می‌توان لباس کار آنتی استاتیک را شست؟
بله. لباس کار آنتی استاتیک، قابلیت شستشو دارد. اما برای شستن آن، باید طبق دستورالعمل‌های حفاظتی پارچه، عمل کرد تا خاصیت آنتی استاتیکی آن، از بین نرود. این دستورالعمل‌ها معمولا توسط خود تولید کننده اعلام شده و یا در بسته بندی محصول درج می‌شود.
3.آیا لباس کار آنتی استاتیک برای همه مشاغل و کارکنان مناسب است؟
خیر. این لباس‌ها تنها برای کارکنانی مناسب است که در مشاغل حساس الکترونیکی، دارویی، شیمیایی و غذایی فعالیت دارند. پوشیدن این لباس در مکان نامناسب، امکان فعالیت بهینه را مختل می‌کند.

4.5/5 - (6 امتیاز)