گروه تولیدی پاد جامه عصر

به وبسایت گروه پادجامه عصر خوش آمدید

راهنمای خرید لباسکار ایمنی

بررسی خرید لباس کار ایمنی مناسب

 

افراد معمولا از سنین جوانی مشغول به کار می شوند و ساعاتی از شبانه روز را کار می کنند. از آن جایی که هر یک از مشاغل دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد، لباس کارها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. اما در حالت کلی همه افراد برای رفتن به سرکار باید از لباس کار های مخصوص به خود استفاده نمایند. این قانون باعث یکپارچه و یک دست شدن همه نیروها می شود و از طرفی راحتی و ایمنی بیشتر را برای پرسنل به همراه خواهد داشت. مطابق با اصول راهنمای خرید لباس کار ایمنی، هر فرد باید هنگام انتخاب لباس نکات خاصی را رعایت کند و مطابق با آن ها خرید نماید.

راهنمای خرید لباس کار ایمنی

خرید لباس کار ایمنی:

لباس کارها برای رسیدن به اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی برای افزایش ایمنی و حفظ جان افراد و برخی مواقع نیز برای نظم و یکپارچگی در شرکت از این لباس ها استفاده می شود. از این رو خرید لباس کار یک مسئله بسیار مهم برای شاغل شدن می باشد.

اکثر شرکت ها و اداره ها در طول سال یک یا دو مرتبه لباس مناسب می دهند اما برخی نیز از پرسنل می خواهند تا خود لباس مناسبی را خریداری کرده و استفاده نمایند. با استفاده از راهنمای خرید لباس کار ایمنی شما متوجه خواهید شد که لباس مورد نظر باید کاملا اندازه باشد و در آن احساس راحتی کنید. همچنین براساس نوع کاری که انجام می دهید، لباسی انتخاب کنید که از تمام قسمت های بدن شما محافظت نماید.

بررسی خرید لباس کار ایمنی مناسب:

براساس راهنمای خرید لباس کار ایمنی، یک محصول مناسب و با کیفیت باید دارای ویژگی های خاصی باشد. اولین نکته در هنگام خرید این محصولات توجه به جنس پارچه می باشد. لباس مورد نظر شما باید از دوام و استحکام بالایی برخوردار باشد. با توجه به منطقه جغرافیایی و شرایط کاری باید یک پارچه مناسب برای لباس خود انتخاب کنید و دقت داشته باشید که در برابر چروک شدن نیز مقاوم باشد.

از آن جایی که افراد همه روزه این لباس ها را به تن می کنند و ساعت ها از آن استفاده می نمایند، محصول مورد نظر شما باید قابل شستشو باشد و در برابر شستشوی مداوم، خراب و پوسیده نشوند. در حالت کلی یک لباس کار خوب و مناسب باید:

  • راحت باشد.
  • دوامی بالایی داشته باشد.
  • در برابر چروک مقاوم باشد.
  • طراحی زیبایی داشته باشد.
  • دمای مناسبی برای بدن داشته باشد.

زمانی که پرسنل لباسی خوش دوخت و با طراحی زیبا به تن می کنند، اعتماد به نفسشان افزایش یافته و با روحیه تر خواهند بود. بنابراین این مسئله نیز از نظر روانشناسی می تواند در بازدهی کار آن ها بسیار موثر باشد.همچنین راحتی و دمای مناسب و انتخاب لباس کار متناسب با فصل تابستان، بهار و … کمک چشمگیری به افزایش عملکرد شما میکند.

نکات خرید لباس کار ایمنی

نکات لازم برای خرید لباس کار ایمنی:

مطابق با اصول راهنمای خرید لباس کار ایمنی، برای این که بخواهید یک لباس مناسب خریداری نمایید، باید نکاتی را مد نظر خود قرار دهید و مطابق با آن ها عمل کنید. مهم ترین فاکتور هایی که در حین خرید این نوع لباس ها باید در نظر داشته باشید، عبارتند از:

  • قیمت: هر فرد باید با توجه به بودجه ای که برای خرید این محصولات در نظر گرفته است، یک لباس کار مناسب خریداری نماید.

 

  • نوع لباس: لباس ها باید براساس منطقه آب و هوایی که در آن کار می کنید و همچنین نوع شغل افراد انتخاب شده و خریداری شوند.

 

  • دوخت لباس: باید دقت داشته باشید که لباس مورد نظر شما دوخت تمیزی داشته باشد و از دکمه ها و یا زیپ های با کیفیت و مقاومی برای تولید آن استفاده شده باشد.

 

  • تعداد جیب: یکی از فاکتور های مهم در هنگام انتخاب این نوع لباس ها توجه به تعداد جیب آن است. برخی از مشاغل با ابزار های کوچک زیادی سروکار دارد که برای همراه کردن این وسایل با خود نیاز است که آن ها را در جیب لباس کار بگذارید.

 

  • لباس مناسب فصل: بهتر است که در فصل های گرم سال از لباس هایی با پارچه های خنک تر و در فصول سرد از لباس کارهای ضخیم تری استفاده نمایید.

 

  • اندازه و سایز لباس: یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید این نمونه از لباس ها سایز آن ها می باشد. هر فرد با توجه به قد و سایز خود باید یک نمونه مناسب از این محصول را انتخاب نماید که در آن کاملا راحت باشد.

 

  • رنگ لباس کار: معمولا مدیریت رنگ این نوع لباس ها را تعیین می کند و همه پرسنل لباس هایی یک رنگ می پوشند. بهتر است که رنگ انتخابی توسط مدیر چرک تاب باشد. بهترین رنگ هایی که برای این لباس می توان انتخاب کرد، رنگ سورمه ای، خاکستری و یا نوک مدادی می باشد. البته برخی از کارها برای حفظ ایمنی نیاز است که رنگ های تندتری مانند نارنجی و یا زرد بپوشند.
خرید انواع لباس کار ایمنی

راهنمای خرید انواع لباس کار ایمنی:

راهنمای خرید لباس کار ایمنی به شما می گوید که در کنار همه فاکتور های گفته شده، شما باید نوع مناسبی از لباس کارها را نتخاب نمایید. این نوع لباس ها در انواع مختلفی تولید می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • لباس یکسره
  • لباس دو بنده
  • لباس کار دو تکه
  • لباس کار ضد آب
  • لباس کار ضد اسید
  • لباس ضد حریق

هر فردی باید با توجه به نوع فعالیتی که انجام می دهد لباسی مناسب برای خود انتخاب نماید. معمولا تعمیرکاران، جوشکاران، برقکاران و افرادی که در این دسته های شغلی فعالیت دارند، لباس کارهای سرهمی و یا نمونه های دو بنده را انتخاب می کنند که دارای جیب نیز باشند.

اما افرادی که در معادن مشغول به کار هستند باید لباس هایی دو تکه داشته باشند و آن هایی که در آتشنشانی ها فعالیت دارند، نمونه های ضد آتش را به تن می کنند. در برخی مشاغل افراد باید با انواع اسیدها در ارتباط باشند، در این شرایط باید از لباس های ضد اسید استفاده کنند.

 

کلام پایانی:

راهنمای خرید لباس کار ایمنی، اصول مهم و حیاتی را هنگام خرید این نوع لباس ها متذکر می شود تا افراد بتوانند راحت تر خرید نمایند. هر فرد باید با توجه به کاری که انجام می دهد، شرایط محیط کار، منطقه آب و هوایی و گرما و سرمای هوای یک دست لباس کار مناسب برای خود انتخاب نموده و خریداری نماید. همچنین در حین خرید این لباس ها باید به رنگ، نوع دوخت، جنس پارچه و سایز و اندازه آن ها نیز توجه داشته باشد تا بتواند یک محصول مناسب و با کیفیت خریداری نماید.

سوالات متداول درباره راهنمای خرید لباس کار ایمنی:

1.آیا لباس کار افراد در فصل گرما و سرما با یکدیگر متفاوت است؟

بله، برای راحتی بیشتر و آرامش افراد بهتر است که فصل های گرم سال از لباس هایی با پارچه های نازک تر و در فصل سرد، لباس های ضخیم تری بپوشند.

2.بهترین رنگ برای لباس کار چه رنگی است؟

نمی توان رنگ خاصی را برای این کار در نظر بگیریم اما معمولا رنگ هایی که چرک تاب هستند و کمتر آلودگی ها را نشان می دهند، گزینه های مناسب تری می باشند.

3.چند نمونه از فاکتور های مهم هنگام خرید لباس کار را بیان کنید؟

بهتر است که هنگام خرید به قیمت، سایز، نوع دوخت و جنس پارچه توجه داشته باشید و براساس کاری که انجام می دهید، مدل مناسبی از این لباس ها را انتخاب کنید.

امتیاز دهید post

5 thoughts

دیدگاهتان را بنویسید