گروه تولیدی پاد جامه عصر

به وبسایت گروه پادجامه عصر خوش آمدید

آیا لباس کار باید بزرگتر از سایز خودمان باشد؟

آیا لباس کار باید بزرگتر از سایز خودمان باشد؟

هنگام انتخاب لباس کار ها باید به فاکتور های مختلفی توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین فاکتور ها، سایز لباس می باشد. هر فرد باید با توجه به اندازه های بدن خود سایزی مناسبی برای لباس کار خود انتخاب نماید. برخی افراد می پرسند که آیا لباس کار باید بزرگتر از سایز خودمان باشد؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم که این گونه نیست و لباس کار ها نیز باید متناسب با سایز افراد دوخته شده و مورد استفاده قرار گیرند. برای آشنایی بیش تر با نحوه انتخاب سایز لباس کار ها کافیست که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا لباس کار باید بزرگتر از سایز خودمان باشد؟

شاید شما نیز تا به حال از خود پرسیده باشید که آیا لباس کار باید بزرگتر از سایز خودمان باشد؟ از آن جایی که هر فرد ساعات زیادی از شبانه روز را به کار کردن مشغول است و باید در تمام این زمان ها لباس کار مناسبی بر تن کند، بهتر است که به سایز این لباس ها به طور ویژه ای توجه کنید. لباس مورد نظر شما باید در سایز و اندازه های مناسبی باشد که فرد در حین کار احساس راحتی کند. باید توجه داشته باشید که اگر لباس ها کوچک تر و یا بزرگ تر از سایز استاندارد بدن شما باشند، حرکات بدنی شما را محدود می کنند و اجازه نمی دهند که بتوانید فعالیت های خود را به درستی انجام دهید.
شاید به نظر برسد که لباس کار هایی که دارای سایز های بزرگتر هستند حس راحتی بیش تری در افراد ایجاد می کنند. در حالی که این چنین نیست و کارشناسان هرگز پوشیدن لباس هایی با سایز بزرگ تر را توصیه نمی کنند. این گونه لباس ها دست و پا گیر می شوند و اجازه نمی دهند که شما بتوانید به درستی کار کنید. همچنین این لباس ها نمی توانند به خوبی قسمت های مختلف بدن شما را پوشش دهند و در نتیجه ایمنی در حین کار پایین می آید.

نحوه اندازه گیری سایز بدن برای انتخاب لباس کار

نحوه اندازه گیری سایز بدن برای انتخاب لباس کار

در پاسخ به سوال آیا لباس کار باید بزرگتر از سایز خودمان باشد؟ باید بگوییم که برای انتخاب صحیح و درست لباس کار ها باید ابتدا سایز قسمت های مختلف بدن خود را اندازه بگیرید و از این طریق لباس کار مناسبی برای خود انتخاب کنید اما باید به این نکته هم توجه کنید که اندازه سایز لباس کار مردانه با زنانه فرق دارد.

در ادامه به بررسی بهتر اندازه لباس کار می پردازیم که شامل:

  • اندازه گیری کمر
    در این مرحله باید دور تا دور کمر خود را با متر اندازه گیری کنید.
  • اندازه گیری سینه
    برای این کار باید دور سینه خود را از نقطه بزرگ ترین قسمت اندازه گیری کنید.
  • اندازه گیری باسن
    برجسته ترین قسمت باسن را پیدا کنید و با کمک متر دور تا دور باسن را اندازه بگیرید.
  • اندازه گیری طول دست
    نقطه انتهای سرشانه را محل ابتدایی متر خود قرار دهید و متر را تا جایی که می خواهید آستین لباس باشد، ادامه دهید.
  • اندازه گیری دور کف دست
    برای اندازه گیری این بخش باید متر را بین مفاصل انگشتان و مفصل مچ دست خود قرار داده و دور تا دور همین ناحیه بپیچید.
  • اندازه گیری طول پا
    برای این کار باید متر را از نقطه مقابل شانه در قسمت ران تا انتها پا بکشید .

هنگام انتخاب لباس کار ها به این نکته توجه داشته باشید که هر برند دارای جدول راهنمای مختلفی می باشد. بنابراین باید قبل از انتخاب لباس ها به جدول سایز آن توجه کنید. در این جدول سایز لباس ها با توجه به اندازه های بدن تعیین شده اند، در نتیجه با مقایسه اندازه های هر سایز با اندازه های بدن خود کاملا متوجه خواهید شد که کدام سایز برای شما مناسب خواهد بود.

لباس کار با سایز استاندارد

راهنمای خرید لباس کار

هنگام خرید لباس کار ها باید اصولی را مد نظر خود قرار دهید و مطابق با آن ها عمل کنید. یکی از مهم ترین فاکتور ها برای انتخاب لباس سایز آن ها می باشد. شاید بپرسید که آیا لباس کار باید بزرگتر از سایز خودمان باشد؟ در هنگام خرید باید دقت داشته باشید که محصول انتخابی شما باید کاملا با اندازه بدن شما مطابقت داشته باشد و هرگز نمونه های کوچک تر و یا بزرگ تر را برای خرید انتخاب نکنید. به جدول سایز لباس ها توجه کنید و با توجه به اندازه قسمت های مختلف بدن خود، یک نمونه مناسب از آن ها را انتخاب نموده و خریداری کنید. همچنین به مدل لباس ها دقت داشته باشید. برخی از آن ها در حالت استاندارد باید کمی گشاد تر و برخی دیگر باید کاملا چسبان باشند.
پس ابتدا نحوه قرار گیری استاندارد لباس کار را مشاهده کنید و بر اساس آن یک نمونه مناسب برای خود خریداری کنید. بهتر است که علاوه بر سایز به برش و نحوه دوخت آن ها نیز دقت داشته باشید. لباس انتخابی شما باید کاملا متقارن باشد و آستین لباس ها هم اندازه باشند. یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام انتخاب لباس کار ها به آن توجه داشته باشید، جنس پارچه به کار رفته در آن ها می باشد. اگر پارچه احتمال آبرفت داشته باشد و بعد از شستشو کوتاه و یا تنگ شود، باید لباس کار را یک سایز بزرگ تر انتخاب کنید تا بعد از شستشو برای شما تنگ نشود.

کلام آخر

برخی افراد تصور می کنند که لباس کار ها باید یک سایز بزرگ تر از اندازه استاندارد شما باشند و گاهی می پرسند که آیا لباس کار باید بزرگتر از سایز خودمان باشد؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم که این گونه نیست و هر فرد باید لباسی متناسب با اندازه بدن خود انتخاب کند. لباس کار هایی که بزرگ تر از سایز بدن افراد باشند دست و پا گیر هستند و از طرفی نمی توانند به خوبی از قسمت های مختلف بدن محافظت کنند. در نهایت ایمنی حین کار پایین می آید و در حقیقت با پوشیدن لباس کار های بزرگتر از سایز خود نکات ایمنی لازم را رعایت نمی کنید. از این رو بهتر است که سایز و اندازه های قسمت های مختلف بدن خود را به درستی اندازه بگیرید و با توجه به جدول سایز لباس ها یک نمونه مناسب را انتخاب کرده و خریداری کنید.

سوالات متداول

1.آیا هر فرد خودش لباس کار تهیه کند و یا این که مسئول خرید شرکت این کار را انجام دهد؟
زمانی که مسئول خرید این کار را انجام دهد لباس ها همگی یکدست می شوند و از طرفی در نوع پارچه و نحوه دوخت آن بیش تر دقت می شود زیرا بسیاری از افراد از استاندارد های لباس کار ها اطلاعات کاملی ندارند.
2.اگر نیاز باشد که فرد در حین کار آستین لباس های خود را دائما بالا بزند، باید در هنگام انتخاب لباس به چه نکته ای توجه کنید؟
در این شرایط بهتر است که برای افرادی که در این بخش کار می کنند، لباس های آستین کوتاه سفارش دهید تا لازم نباشد مدام آستین لباس ها را بالا بکشند. انتخاب لباس کار مناسب علاوه بر این که ایمنی را فراهم می کند، تمرکز فرد را در حین کار بالا می برد.
3.جنس و نحوه دوخت لباس کار را باید چگونه باشد؟
از آن جایی که هر شغل دارای شرایط مختلفی می باشد، نیاز است که لباس کار های مناسب هر یک از مشاغل نیز با توجه به شرایط کار تعیین شوند و از جنس و مدل مناسبی برخوردار باشند تا بتوانند به خوبی ایمنی افراد را در حین کار فراهم کنند.

امتیاز دهید post

2 thoughts

دیدگاهتان را بنویسید