گروه تولیدی پاد جامه عصر

رعایت نکات لازم برای خرید لباس کار ساختمانی

دقت به نکات الزامی برای خرید لباس کار ساختمانی

لازم به ذکر است که رعایت نکات لازم برای خرید لباس کار ساختمانی، شامل موارد زیادی است که توجه به آنها بسیار مهم است. کارهای ساختمانی از نظر فیزیکی سخت و خطرناک هستند، بنابراین داشتن لباس مناسب برای حفظ ایمنی در کار، ضروری است. از جمله مواردی که هنگام خرید لباس کار باید رعایت شوند، جنس، سایز، کیفیت دوخت، مقاومت در برابر عوامل محیطی و لوازم جانبی همچون بند های قابل تنظیم است.
همچنین لباس کار ساختمانی بهتر است دارای رنگ های روشن و نوار های بازتابنده نور باشند تا توسط وسایل نقلیه و افراد دیگر قابل دیدن باشند.با پادجامه فروشگاه لباس کار مهندسی همراه باشید.

رعایت نکات لازم برای خرید لباس کار ساختمانی
نکات لازم برای خرید لباس کار ساختمانی

بررسی و رعایت پنج نکته از نکات لازم برای خرید لباس کار ساختمانی

بررسی و رعایت نکات لازم برای خرید لباس کار ساختمانی، موجب می شود تا شما آگاهانه تر و متناسب با نیازتان این نوع لباس را تهیه کنید‌ پنج نکته لازم خرید این نوع لباس به شرح زیر است.

کار ساختمانی اغلب با خطرات بسیاری همچون سقوط مصالح، کار با موادی مانند شن و ماسه، کار کردن در ارتفاع و ارتباط با وسایل سنگین و الکتریسیته روبرو هستند. بنابراین باید از لباسی استفاده کنند تا آنها را در برابر همه ی این خطرات ایمن کند.

  1. سایز و اندازه در راهنمای خرید لباس کار ساختمانی

لباس کار کارگران ساختمانی باید متناسب با سایز و اندازه اندام آنها باشد. به دلیل فعالیت فیزیکی زیاد این افراد، لباس باید به اندازه گشاد و راحت باشد تا مانع فعالیت های آنها نشود. از طرفی گشادی بیش از حد نیز موجب ایجاد مشکل و آزردن خاطر کارگران می شود. لباس کارگران ساختمانی به هیچ وجه نباید تنگ و چسبان باشد زیرا مانع حرکت های آزادانه آنها می شود. پس هنگام خرید به سایز لباس توجه بیشتری داشته باشید.

  1. تجهیزات لباس کار

به طور معمول لباس های کار باید دارای تجهیزات ایمنی مانند کفش و کلاه مناسب باشند. کار در ساختمان به دلیل خطرات بسیار نیازمند کلاه و کفش ایمنی است، پس هنگام خرید لباس کار توجه کنید که حتما دارای کلاه ایمنی لبه دار و کفش مناسب باشد.

  1. نکات انتخاب جنس پارچه برای لباس کار ساختمانی

لباس های کار معمولا سریع کثیف می شوند و نیاز به شست و شوی زیاد دارند بنابراین جنس لباس باید طوری باشد که به راحتی شسته شود و در اثر شستشوی زیاد آسیب نبیند. همچنین جنس پارچه باید ضخیم باشد تا در برابر ساییدگی و پارگی مقاومت داشته باشند.

  1. رنگ لباس از نکات لازم برای خرید لباس کار ساختمانی

معمولا در محیط کار برای حفظ یکپارچگی از لباس هایی با رنگ و شکل مشابه استفاده می شود. اما بهتر است برای کار های ساختمانی از لباس هایی با رنگ روشن استفاده شود تا در صورت قرارگیری در شرایط خطر پذیر به راحتی توسط افراد دیگر قابل مشاهده باشد.

  1. کیفیت تولید لباس کار

به علت شرایط محیطی و ویژه ای که در آن از لباس کار استفاده می شود، باید دارای کیفیت بالا و استاندارد های لازم باشد. زیرا لباس کار کارگران ساختمانی رابطه مستقیمی با حفظ جان این افراد دارد. بنابراین حتما لباس کار را از شرکت ها و تولیدی های معتبر که تمامی استاندارد ها را رعایت می کنند، تهیه کنید.

توجه به نکات ضروری برای‌ خرید‌ لباس‌ کار‌ ساختمانی
نکات ضروری برای‌ خرید‌ لباس‌ کار‌ ساختمانی

ویژگی های لباس کار ساختمانی از مهم ترین نکات لازم برای خرید لباس کار ساختمانی

ذکر ویژگی ها و نکات خرید لباس کار ساختمانی از این جهت اهمیت دارد که موجب می شود تا شما هنگام خرید لباس کار این نکات را رعایت نموده و از خرید خود راضی باشید.

لباس کار کارگران ساختمانی باید متناسب با نوع فعالیت آنها در پروژه های ساختمانی و خطرات این کار دارای کمربند های محافظ و قابل تنظیم باشد. همچنین بهتر است در قسمت زانو ها و آرنج دارای ضربه گیر تقویتی باشد. کارگران در فصل های مختلف سال و در شرایط آب و هوایی متغیر مشغول به کار هستند بنابراین لباس هایی که در تابستان استفاده می شود باید از الیاف طبیعی و خنک باشد. به علاوه لباس باید در این فصل تهویه مناسب داشته باشد.

لباس های مناسب فصل زمستان با الیافی تولید شوند که در سرما بدن را گرم نگه دارند و ضخامت زیاد آنها مانع حرکت نشود. لباس های ساختمانی باید دارای جنس ضد آب، ضد تعریق و نارسانا باشد زیرا کارگران ساختمانی هم در معرض انواع مصالح ساختمانی هستند هم تجهیزات بزرگی که با برق کار می کنند.

لباس های کارگران ساختمانی بهتر است دارای جیب های کوچک و بزرگ فراوانی باشند تا به راحتی بتوانند ابزار و وسایل مورد نیاز خود را حمل کنند. برای راحتی در محیط کار و مقابله با خطرات پوشیدن لباس های یکسره و به هم چسبیده برای کارگران ساختمانی بهتر است زیرا تمام قسمت های بدن آنها را می پوشاند و از خطرات حفظ می کند.

معمولا لباس های کار کارگران ساختمانی باید در مقابله اشعه آفتاب مقاوم باشد و از پوست بدن آنها در صورت قرارگیری طولانی مدت در نور آفتاب محافظت کند. این به این دلیل است که شرایط کاری کارگران ساختمانی ایجاب می کند تا مدت زیادی در محیط های باز قرار داشته باشند.

دقت به نکات الزامی برای خرید لباس کار ساختمانی
نکات الزامی برای خرید لباس کار ساختمانی
سخن پایانی

با توجه به نکات لازم برای خرید لباس کار ساختمانی که در این محتوا ذکر شد، کارگران ساختمانی در شرایطی خطر پذیر مشغول به کار هستند. لباس های آنها باید به اندازه کافی ایمن و راحت باشد. معمولا سر کارگران از لباس های متفاوت با کارگران شامل لباس و کلاه ایمنی با رنگ متفاوت استفاده می کنند. اما کارگران باید در محیط کار علاوه بر لباس ایمن و استاندارد از کفش، چکمه، کلاه و دستکش ایمنی نیز استفاده کنند.

قسمت جلویی کفش های کار باید قطعات فلزی قرار گرفته باشد تا در صورت سقوط اشیا آسیبی به پا نرسد. دستکش ها باید مقاوم و متناسب با اروگونومی دست ها باشند تا مانع انجام کار کارگران نشوند. لباس های ایمنی نیز باید در ضمن مقاوم بودن، سبک باشند تا فرد حرکات آزادانه داشته باشد.بد نیست در پایان مقاله مهم ترین نکات برای انتخاب لباس کار ایمنی راهم مطالعه کنید.

سوالات متداول درباره رعایت نکات لازم برای خرید لباس کار ساختمانی

1-چه نوع پارچه ای برای لباس های کار ساختمانی بهتر است؟
پارچه هایی مانند جین، کرباس و پارچه جناغی به دلیل دوام و مقاومت در برابر سایش معمولا برای لباس های کار ساختمانی استفاده می شود.

2-آیا استانداردهای ایمنی خاصی وجود دارد که در لباس کار برای کارگران ساختمانی باید رعایت شود؟
بله، لباس کار برای کارگران ساختمانی باید استانداردهای ایمنی خاصی را که توسط سازمان های بهداشت کار برای اطمینان از محافظت در برابر خطرات در محل کار تعیین شده است، داشته باشد.

3-به طور متوسط چند سال می توان از لباس کار ساختمانی استفاده کرد؟
بسته به نوع و میزان فعالیت کارگران ساختمانی معمولا از لباس به مدت دو تا سه سال می توان استفاده کرد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید