گروه تولیدی پاد جامه عصر

چه شغل هایی لباس کار مخصوص می خواهند؟

چه شغل‌هایی‌ لباس‌ کار‌ ویژه می خواهند ؟

پوشش چه شغل هایی لباس کار مخصوص می خواهند؟ برای بسیاری از ما شروع روز کاری با فعالیت های خطرناک و آلاینده همراه است. پوشیدن لباس کار مخصوص در برخی مشاغل اختیاری و در برخی دیگر اجباری است. پوشیدن لباس کار علاوه بر ایجاد وحدت و یکپارچگی بین نیروی کار، حفظ سلامت و جان کارگران را نیز فراهم می کند.

با افزایش تنوع مشاغل به مرور زمان در مسیر رشد انسان، نوع، سبک و کاربرد لباس کار متفاوت و اهمیت بیشتری پیدا می کند. در ادامه مقاله به اهمیت لباس کار در محیط های کاری مختلف خواهیم پرداخت، زیرا هر محل کار نیازهای خاص خود را دارد و لباس کار به عنوان ابزاری مهم برای تمامی این حوزه ها شناخته می شود.

چه شغل هایی لباس کار مخصوص می خواهند؟
شغل هایی که لباس کار مخصوص می خواهند

پوشش چه شغل هایی لباس کار مخصوص میخواهند؟

اساساً هر لباس کاری با تحلیل نوع کار و استفاده از لباس در اجرای آن کار طراحی می شود. لباس کار مخصوص در مشاغل مختلف نقش زیادی دارد و با توجه به نیاز هر محل کار بسته به نوع کار و خطرات آن طراحی می شود. در این جا برخی از مشاغل پرطرفدار که نیاز به لباس کار دارند را به شما معرفی می کنیم.

  • شغل جوشکاری

جوشکاری یکی از مشاغلی است که به دلیل جرقه های بسیار داغ می تواند به پوست آسیب برساند. آنچه در حین جوشکاری دور ریخته می شود، ذرات کوچک و قطعات فلزی است که به صورت مذاب به سمت شما می آیند. بنابراین، نپوشیدن لباس مناسب در این شغل معادل آسیب جدی است که می تواند باعث سوختگی پوست شما و اشعه های مضر ماوراء بنفش و مادون قرمز شود.

  • شغل مهندسی

لباس کار مهندسی مورد استفاده مهندسان صنایع، مهندسین راه و ساختمان، مهندسین معدن و عمران است. این لباس ها دارای تهویه مناسب هستند و برای شناسایی طبقه کاری مهندسین در محیط کار استفاده می شوند.

چه شغل‌هایی‌ پوشش کار‌ اختصاصی می خواهند ؟
شغل‌هایی‌ که پوشش کار‌ اختصاصی می خواهند
  • لباس کار دوبنده مخصوص تمیز کننده های برج ها

با گسترش مستمر برج ‌ها و ساختمان ‌های بلند، مشاغل جدیدی مانند شیشه ‌شویی درب و پنجره های برج ها گسترش یافته اند. این شغل یکی از خطرناک ترین شغل های دنیا است زیرا برای تمیز کردن محیط و پنجره ها از مواد شیمیایی استفاده می شود. بنابراین لباس کار باید برای قرار دادن وسایل کار در ارتفاع مناسب بوده و ضد آب باشد. استفاده طولانی مدت از مواد شیمیایی می تواند به پوست آسیب برساند. از این رو لباس های کار یکسره دوبنده از پارچه ضد آب بهترین انتخاب برای این افراد است.

  • لباس کار خلبانی

لباس خلبانی اغلب به صورت سرهمی و یکسره طراحی و تولید می شود. هرچند اورکت مخصوص خلبانی یکی دیگر از محافظ های مناسب این شغل است. جنس لباس کار مخصوص خلبانی کجراه و کره ای ضد آب ساخته شده است. لباس کار خلبانی یکسره از ورود آلودگی های محیطی مانند روغن به لباس جلوگیری می کند. برای پوشیدن سریع و کارآمدتر، این لباس اغلب از زیپ به جای دکمه استفاده شده است. ضد آب بودن یکی دیگر از ویژگی هایی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. البته این ویژگی تا حد زیادی به محل کار و میزان تماس با آب و محلول های دیگر بستگی دارد.

  • لباس کار مخصوص مکانیکی

لباس کار مکانیکی یکی از انواع لباس های مهندسی است که معمولاً از کتان، ویسکوز یا جین با کیفیت بالا ساخته می شود. لباس های مکانیکی برای آقایان و خانم ها باید بادوام بوده و در اثر شستشوی مکرر آسیبی نبیند. کیفیت پارچه دو فاکتور مهمی است که باید هنگام خرید در نظر بگیرید تا در نهایت یک لباس خوب بخرید. لباس کار مکانیکی با توجه به نوع کار و محیطی که لباس در آن استفاده می شود باید از پارچه های محکم و بادوام تهیه شود تا از ساییدگی و پارگی جلوگیری شود. همچنین پارچه باید به راحتی شسته شود.

  • لباس کار صنعتی

لباس کار مخصوص صنعتی شامل انواع لباس کار و مهندسی صنایع مورد استفاده در کارخانجات و کارگاه ها از جمله انواع کاپشن کار مردانه، کت صنعتی زنانه، مانتو کار، جلیقه کار، کلاه و دستکش کار، کفش ایمنی، کیف ابزار، پیراهن کار و پیش بند کار است. برای تولید لباس کار بسته به محیط کار می توان از پارچه های مختلف با ویژگی های متفاوت استفاده کرد. به طور کلی مهمترین پارچه های مورد استفاده در تولید لباس کار صنعتی ترگال، فیلامنت، ویسکوز، پلی استر، پنبه یا ترکیبی از این نوع پارچه ها است.

چه شغل‌هایی‌ لباس‌ کار‌ ویژه می خواهند ؟
شغل‌هایی‌ که لباس‌ کار‌ ویژه می خواهند

بررسی لباس کار مخصوص کارگران ساختمانی

لباس کار کارگران ساختمانی لباس محافظ شخصی و ایمنی است که ایمنی افراد را در حین کار در مناطق مختلف پروژه های ساختمانی تضمین می کند. این لباس ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و در شرایط آب و هوایی، دما یا تغییرات سرما، خواص خود را حفظ کنند. کلیه کارگران در کارگاه های ساختمانی، کارگاه ها یا مناطق مونتاژ تجهیزات موظف به پوشیدن لباس کار هستند. این لباس ها برای این منظور طراحی و تولید می شوند تا نهایت راحتی و ایمنی را در حین کار فراهم کنند. بهترین لباس کار برای کارگران ساختمانی باید همه کاره و انعطاف پذیر باشد و بتواند برای سال های آینده مورد استفاده قرار گیرد.

سخن آخر درباره این که چه شغل هایی لباس کار مخصوص می خواهند؟

لباس کار مخصوص مشاغل برای اهداف مختلف استفاده می شوند. ثبات، امنیت، خدمات بهداشتی و هویت انسانی از جمله این اهداف است. آنچه در نهایت مهم است این است که افراد لباس های مناسب حرفه خود را انتخاب کنند و اگر ایمنی را در مشاغل و حرفه های خود رعایت کنند از خطرات احتمالی در محل کار مصون می مانند.درپایان هم مقاله لیست مشاغلی که نیاز به لباس کار دارند را مطالعه کنید.

سوالات متداول درباره این که چه شغل هایی لباس کار مخصوص می خواهند؟

1-چه مشاغلی نیاز به پوشیدن لباس کار مخصوص دارند؟
حرفه هایی مانند جوشکاری، برقکاری، آتش نشانی، خلبانی، آزمایشگاه و غیره نیاز به پوشیدن لباس کار دارند.

2-لباس کار را بر چه اساسی انتخاب می کنند؟
اصولاً تمامی لباس های کار با تحلیل نوع کار و استفاده از لباس در حین اجرای آن کار طراحی می شوند.

3-هنگام خرید لباس برای مشاغل مختلف باید به چه نکاتی توجه کرد؟
انواع فعالیت ها و ریسک های شغلی، راحتی و تنفس پذیری لباس، قابلیت شستشو و نگهداری و تنوع و جذابیت ظاهری لباس از جمله نکات مهمی است که هنگام خرید باید به آن ها توجه کرد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید